Störning i leveranser av matavfallspåsar

Matavfallspåsar åter i lager

På grund av en driftsstörning hos vår leverantör av matavfallspåsar har vi den senaste veckan inte kunnat leverera nya matavfallspåsar. Nya påsar har nu inkommit och ni som behöver nya matavfallspåsar kan hänga ut en tompåse i ert kärl för matavfall så får ni nya påsar vid nästa tömningstillfälle. Har ni ingen tompåse går det bra att kontakta oss vid kundservice@okrab.se eller 0414-28570 så beställer vi nya påsar till er att levereras vid nästa tömning.

Påsar kan även hämtas på Måsalycke avfallsanläggning och from 19/8 även på Tomelilla och Simrishamns ÅVC. 

Nyhetsarkiv

BRIST PÅ MATAVFALLSPÅSAR - UTÖKAD INFORMATION

OBS! Om ni har satt en markering för att få fler matavfallspåsar på tömningsdagen, men inte fått några, så är det viktigt att ni gör samma markering även vid nästa tömningsdag.

Information som gått ut tidigare i veckan:

På grund av en driftsstörning hos vår leverantör av matavfallspåsar kan vi just nu inte leverera nya påsar till de som behöver. Vi ber därför våra kunder att under tiden låna matavfallspåsar av en granne eller använda andra papperspåsar som exempelvis fruktpåsar från butikerna, kassar i papper och liknande. Använd dock inte plastpåsar!

Vi återkommer med mer information på hemsidan så snart vi får nya besked från vår leverantör.